Prinsessan På Ärten

Go FM

Publicerad 2009-09-29 13:09:29 i Allmänt,

Sista lediga dagen på långledigheten. Känns grymt...
men idag tänkte jag visa lite från Stockholm. Vi åkte ju dit i fredags morse. Efter jag jobbat natt, åt vi frukost på cafét som ligger i samma hus. Vägen upp gick ganska smärtfritt, små slummrade och tyckte de 46mil gick riktigt snabbt. Men att hitta parkeringsplats var ju en marddröm. Folk parkerade brevid redan parkerade bilar längs gatorna. Det var helt hysteriskt, denna stad måste vara lapplisornas Mecka!

När vi äntligen hittat parkering och burit med oss all packning, så får vi rummet ostädat! Möra ställer vi ifrån oss väskorna och ger upp... lika bra att gå på stan och luncha nått. Vi kunde inte klaga på läget, bodde ett par sek från vasagatan & drottninggatan. Där kryllade det av mysiga matställen (ialla fall vasagatan) Vi stannade bena utanför ett tacoställe, sedan mötte vi upp J och strosade ner till Kungsträdgården och drack kaffe på trapstegen ner till fontänen.

 Så himla gott att bara vara, se på folk, och som ni ser på J så är det faktiskt riktigt varmt, det är bara jag som är en mes och väldigt frusen. Klarblå himmel och värmande sol hela helgen.
Efter kaffet gick vi till Hötorget, handlade choklad.. hittat en favorit "Amedei" Tuscany. Mums va go den är... perfekt till det rödavinet vi också inhandlade. Avrundade promenaden på Vasagatan med lite dryck. Vi skulle upp och vila i städat rum, & J skulle möta JM på centralen.



påvägen hem såg vi till R storra lycka, att självaste Batman var i stan...


Senare på kvällen gick vi in till Gamlastan och åt Italienskt, "Sally". Jag gick på sparlåga eftersom sömnen hade varit väldigt bristande sista 2dygnen, men det var verkligen super mysigt. Och rödvinet la sig som ett mjukt täcke över ögonlocken. När vi delat en flaskarött och gick hemåt var klockan runt 11 och vi bestämde oss för att bryta upp för kvällen.

Dagen efter var det shopping som stod på min lista. R och J åkte tidigt för att komma till Lidingloppets området i tid. jag tog sovmorgon, solade runt hörnet och strosade ner på stan. Gick och kikade i affärerna längs drottninggatan och inte på Gallerian. Men sen tog jag mig en paus och satte rumpan vid Kungsträdgården, glass och kaffe fick ge mig lite energi för stunden. Visste ju att NK väntade.. ;-)



Jag gav upp efter 6tim springande i affärerna och gick hemåt, tog en lång dusch och vilade en stund innan R kom in som ett lik. Han hade klarat sig runt på 3tim och 7min.
Vila var det inte tala om, han kände väl att risken skulle vara att han inte kom ur sängen. SÅ vi gjorde oss iordning och gick ner till ett ställe som låg precis vid oss. Super mysigt och väldigt orginell inredning. Om ni inom snar framtid åker till stockholm så hojta till, så ska jag beskriva vart stället ligger. Det är värt ett besök.
(ska googla om jag hittar namnet på stället)
Efter lite egentid på tur man hand så gick vi till Nordic Light och drack drinkar med J och JM.

J och hans älskade Iphone... Va skulle vi gjort utan detta lilla under... telefonen alltså!

Lördags kvällen blev lite längre, och kan ju ärligt säga att det är skönt när kroppen och knoppen själv säger till att det är dags att åka hemåt. ;) Även om söndagen var väldigt mycke svårare att ta sig igenom.

Stockholms besöket avslutade vi på Norrmalm. Kunde inte tänka mig ett bättre "hejdå" av denna storstad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

**Majsan & Mollan**

Har inför 2009 tänkt förlora mitt sista baby-hull, och varför inte låta vänner & främlingar ta del av min "kamp". Sedan får ni ju då också stå u med vardags & barn snack.. ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela