Prinsessan På Ärten

Tapper..

Publicerad 2011-03-31 21:38:01 i Allmänt,

Dricker kaffe och har smått ångest över att jag inte kommer träffa lillan på en vecka. Det är som "söndags ångest".. Pustar!!! Vi har haft det så gott idag. Lagat mat tillsammans, målat, tittat på törnrosa och lyssnat till massa barnlåtar. Det goa är att hon alltid vill sitta i min famn, då har jag chansen o nosa och pussa på henne.

Nu är det bara 2mån kvar, sen åker till till Marmaris. Jag längtar.. <3

Och den där glassen jag testade, myntan va go.. men chokladen va ju riktigt chili het.. så den vill jag påstå va mindre go. 1-5 påskägg så får Myntan 3 och chili/chokladen svag 2.

Pratade med tjejkompis tidigare idag om orden plast/extra/låtsas-mamma/pappa. Jag skulle bli fly förbannad.. Min dotter har EN pappa och EN mamma. Får rysningar bara jag tänker på det. Har inte legat i förlossnigs salen och gått o burit i 40v för o dela mamma-ordet när det kommer till Mollie. Jag förstår mig inte på det här ihop fantiserade "titlarna" folk har hittat på nu när svensson familjer inte är lika vanliga längre.  
Men av seperationer kommer det in fler personer som får betydande roll för min dotters uppväxt, och jag är enbart glad över att hon har så många omkring sig, som månar och ger henne kärlek & trygghet. Hon är sååå älskad, lilla vackra Sessan!!

Japp, såna härliga samtals ämnen kan spira en dag, hemma över telefon.. ;)
pratade även med lilla syster. Det har varit så mycke baskilusker i omlopp att vi mest har gått om varandra. Saknar henne och lilla Liam. Saknar min bror o hans familj också.. tiden springer ifrån mig. Så mycke jag vill hinna med under veckorna. Och när jag jobbar varannan helg så blir "hälsa på" tillfällerna färre.

En varm kram till min fina Ola för all hjälp idag, du är en klippa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

**Majsan & Mollan**

Har inför 2009 tänkt förlora mitt sista baby-hull, och varför inte låta vänner & främlingar ta del av min "kamp". Sedan får ni ju då också stå u med vardags & barn snack.. ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela