Prinsessan På Ärten

Receptet på Energibars

Publicerad 2012-03-06 10:44:29 i Mat & Bak,

Ingredienser

8 port

50 g Svenskt Smör från Arla
1 dl Arla® vispgrädde
1 dl ljus sirap
1 dl strösocker
100 g blandade salta nötter
70 g torkade blåbär
4 dl cornflakes
2 dl puffat ris

Gör så här

Koka smör, grädde, sirap och socker kraftigt till en seg smet, ca 15 min. Grovhacka nötterna och blanda med blåbär, cornflakes och puffat ris i en bunke. Häll smeten i bunken och rör ihop snabbt. Häll ut blandningen på ett smörpapper och platta ut ca 1 cm tjockt. Skär kakor i önskad storlek och låt kallna.

Receptet hittat & lånat av Arla.se

Köttfärspajen igår blev super god, inte en smula är kvar. Hade ingen stark korv så tog bacon istället och 1ägg extra. Kommer göras mera.
Dessa blev jätte goda men var försiktiga, 10min räcker nästan att koka annars börjar den smaka lite bränd. Nästa gång ska jag testa torkade frukter & mörkchoklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

**Majsan & Mollan**

Har inför 2009 tänkt förlora mitt sista baby-hull, och varför inte låta vänner & främlingar ta del av min "kamp". Sedan får ni ju då också stå u med vardags & barn snack.. ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela