Prinsessan På Ärten

Borde jag inte redan sova?!

Publicerad 2013-10-28 23:53:36 i Allmänt,

Inte helt ovanligt att jag sitter uppe alldeles för sent, när jag egentligen borde ha gått med på att låta John Blund bestämma. Vet att det blir en lång dag imorgon. Kanske därför jag har svårt att koppla av, ge min kropp och knopp den vila som den behöver och förtjänar. Nä istället så får den lida, jag dövar kanske tankar och signaler på det viset ?! Jag vet inte, har inte orkat lära känna nya delar av mig själv. Istället rusar jag framåt, stannar upp och njuter av min familj och vänner, korta stunder, väl behövliga stunder.. tills jag åter igen, drunknar in i mitt skeva löpande och få sömntimmar. Kan inte minnas när jag kände mig utvilad senast. Riktigt så där skönt utvilad så efter kaffet så är man igång.
Jag har korta stunder, 2tim som jag har energi.. sen är jag helt slut, behöver vila, sova och varva ner. Är jag borta, på stan så vill jag hem, hem till soffan, sängen, av med hårda jeans och på med morgonrocken.
Jag ger inte energi och kraft på andra än de jag vill ge de till. Jag är varsam med vem och vad. Men visst finns det saker som tar, där jag inte kan styra. Som jag får acceptera. Jag måste ge min kropp och knopp chansen att sova, sova när alla andra sover.. inte ligga och grubbla, inte koordinera och planera allt i minsta detalj. Sluta oroa mig..!!
 
Får ge er ett exempel på hur små saker som kan gnaga sig fast. "Mollie gick till dagis med hosta" Hon var hes och hade lite skällande hosta, helt feberfri och jätte pigg. Men samvetet att jag skickade dit henne satt jag med HELA arbetspasset. Och fast jag såg när jag hämta henne, att hon mådde toppen. Så sitter jag här med samvetet.. Makalöst töntigt av mig !!
 
Jag vet att jag låter helt fel medicinerad ;-) Men man kan ju inte vara topp konstant, även solen har fläckar !!
 
Om två veckor är det London med svägerskan!! Går inte att beskriva hur helt underbart det kommer bli. Den moroten och den känsla att ha det framför sig gör stormiga dagar bara ljusare.
 
Imorgon ska Mollie till dagis ett par timmar, sen kommer Mormor o Morfar och hämtar henne. De ska ha en egen dag ihop. Sen på kvällen är hon hos mamma igen !!
 
I soffan ikväll pussade hon mig och sa "- Jag älskar dig mamma, har jag sagt det idag?!" Hennes leende och varma ögon visar så mycke kärlek. Hon ÄR det finaste, underbaraste, största i mitt liv !!
Med det avslutar jag dagens... NATTENS konstiga deprimerande blogg inlägg.
 
Det är starkt att våga vara svag !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

**Majsan & Mollan**

Har inför 2009 tänkt förlora mitt sista baby-hull, och varför inte låta vänner & främlingar ta del av min "kamp". Sedan får ni ju då också stå u med vardags & barn snack.. ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela