Prinsessan På Ärten

1:a kalas med FUB kompisarna

Publicerad 2009-01-07 15:44:36 i Mat & Bak,

Jag är en tids optimist, låg kvar i sängen tills Mollie vaknade 08:30, fast jag legat & stirrat i taket sen 05.40. När jag sedan hade sett till att dottern va "nöjd", så var det dags att fixa mat & tårtan. Och det var på hår stråt att jag inte stod i morgonrocken & Mollie i pyjamasen För självklart så blev Mollie klängig och skulle stå o dra i kläderna och gråta stora krokodil tårar.. och jag stod stress nynnade! Icke allt för lyckad kompott.
Men Bacon Lasagnen blev färdig & även Tårtan. Så jag kunde njuta av vännernas sällskap & bebisarnas härliga hyss.


Foto: av Linda

Recept Bacon Lasagne:

1-2paket bacon
2st burkar krossade tomater
2st gul lök
2st hönsbuljonger
1st Kelda simpley cheese
(championer för de som tycker om)
Lasagne plattor

Stek bacon & lök (championer), häll i krossade tomaterna & hönsbuljongen. Låt puttra några minuter
Varva sedan bacon röra, kelda chesse & lasagne plattor, avsluta med lite riven ost på sista lagret.
i ugnen 225grader ca 30min

Recept på dumle moussen till tårtfyllning:

180g dumle
3dl grädde

Rör om tills dumlen är helt smält, akta så inte grädden börjar koka, för då går den inte att vispa. Låt sedan detta bli riktigt kallt och vispa till önskad konsistens.

Kommentarer

Postat av: Linda V

Publicerad 2009-01-07 22:28:58

Alltså, den där dumlefyllningen, jag smäller av. Hur god som helst! Jag tycker verkligen du gjort en fantastisk öppning på din hälsoblogg ;-)



Tack för god mat och JÄTTEGOD tårta! Och grattis till lilla Mollie. Herregud att våra telningar fyller ett år!

Postat av: Njut i din trädgård

Publicerad 2009-01-19 10:50:13

Hej! Jag hittade hit via en trädgårdsblogg, jag undrar om det inte var Lindas... I a f så blev jag väldigt nyfiken på ditt recept på baconlasagnen så den ska jag laga idag. Hej så länge /cz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

**Majsan & Mollan**

Har inför 2009 tänkt förlora mitt sista baby-hull, och varför inte låta vänner & främlingar ta del av min "kamp". Sedan får ni ju då också stå u med vardags & barn snack.. ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela